*PROSES CLAIM KERETA BANJIR*
1. Ambik gambar kereta yang terlibat. Untuk bukti.
2. Call hotline general insurans atau takaful
3. Syarikat Insuran/Takaful akan buat arrangement untuk pickup kereta
4. Kereta yang terlibat banjir akan dibaikpulih oleh panel syarikat insuran/takaful
Coverage banjir ni hanya boleh dituntut jika kita mencarum Special Perils. Andai kata tiada coverage ini, memang kena repair sendirilah.
So, jika ada *Special Perils(flood)*, boleh terus hubungi syarikat insurans atau takaful anda.
Bawah ni compilation hotline no syarikat general insurans / takaful untuk di rujuk.
1. Zurich : 1-300-88-6222
2. Etiqa : 1-300-13-8888
3. Alliance : 1-800-22-5542
4. AXA Affin : 03-7989-0310
5. Berjaya Sompo : 1-800-18-8033
6. AM General : 1800-88-6333
7. Kurnia : 1-800-88-3833
8. Pacific & Orient Insurance : 1 -800-88-2121
9. RHB : 1-300-220-007
10. Lonpac : 03-2262 8666
11. Tune : 1-800-22-8863
12. Liberty : 1-800-88-5005 / 8990
13. Takaful Ikhlas : 1-800-88-1186
14. Takaful Malaysia:1-800-888-788
Semoga ini dapat membantu mereka yang sedar gusar melihat kenderaan ditenggelami air.
Claim baik pulih kenderaan terlibat ditanggung sepenuhnya oleh syarikat insurans/ takaful.
Apa-apa pun, pastikan ada Special Perils(flood) dlm existing cover note insurans / takaful, baru boleh claim.
Moga bermanfaat.